09108499640 futballtehran@gmail.com

تمرین با نشاط فوتبال تحت فشار برای نونهالان و نوجوانان

فوتبال تهران تکنیک, سایر, مطالب و تمرینات آموزشی تمرین با نشاط فوتبال تحت فشار برای نونهالان و نوجوانان
تمرین با نشاط

تکنیک سایر مطالب و تمرینات آموزشی

تمرین با نشاط فوتبال تحت فشار برای نونهالان و نوجوانان

ب پشتیبان سایت

تمرین با نشاط فوتبال برای نونهالان و نوجوانان گاها می تواند به مانند یک پاوربانک آن ها را تا مدت ها شارژ نگه دارد. یک نمونه تمرین تحت فشار ویژه مدرسه فوتبال و این رده های سنی ارائه می دهیم که می توانید در مواقع مختلف برای بالا بردن میزان علاقه و انگیزه بازیکنانتان از این تمرین استفاده کنید.

وسایل مورد نیاز
1- مانع
2- دروازه متحرک
3- کاور
4- توپ

نحوه چیدمان
– یک مستطیل با طول 30 متر در 25 متر ایجاد کنید. روی هر کدام از ضلع های بزرگتر ( ضلع 30 متری ) یک دروازه در ابعاد استاندارد قرار دهید. بازیکنان را به گروه های 5 نفره تقسیم کنید و یک دروازه با به هر گروه بدهید، اگر تعداد دروازه بان ها از تعداد گروه ها کمتر است می توان دروازه بان را در درون دروازه ثابت قرار داد به طوری که برای همه تیم ها دروازه بانی کند.
دو تیم در درون زمین قرار می گیرند و بقیه تیم ها بیرون از زمین منتظر می مانند تا نوبت به آن ها برسد، می توانید برای تیم های بیرون از زمین نیز برنامه ای اختصاص دهید.
توپ ها را به صورت مساوی تقسیم کنید و در درون دروازه ها قرار دهید.

شرح تمرین
دو تیم مقابل یکدیگر به رقابت می پردازند و تلاش می کنند دروازه حریف را باز کنند.
اگر توپ از زمین تمرین خارج شود دروازه بان تیمی که اوت به نفع آن است سریعا بازی را با یک توپ جدید شروع می کند. همچنین اگر تیمی موفق به گلزنی شود دروازه بان تیم زننده گل باید بازی را با یک توپ جدید شروع کند.
تیمی که در پایان بازی چهار دقیقه ای برنده بازی شود 3 امتیاز کسب می کند و اگر بازی مساوی شود هر تیم صاحب یک امتیاز خواهند شد.
بعد از چهار دقیقه هر دو تیم از زمین خارج می شوند و تیم های جدید وارد زمین می شوند.
به گونه ای برنامه ریزی کنید که تمامی تیم ها به صورت چرخی با هم بازی کنند، اگر تعداد تیم ها زیاد است یک بازی و اگر تعداد تیم ها کم است حداقل دو بار تمامی تیم ها با یک دیگر بازی کنند. اگر تمرین خوب پیش رفت و بازیکنان تمایل به ادامه تمرین داشتن لذت تمرین را از آن ها نگیرید و اجازه دهید تمرین ادامه داشته باشد.
امتیاز تیم ها را بخاطر داشته باشید و یا حتی در صورت نیاز یاداشت کنید، تیمی که در آخر بیشترین امتیاز را کسب کند قهرمان می شود.
حتی می توانید ادامه این لیگ را در جلسات روز های بعد نیز ادامه دهید به شرط آنکه امتیاز تیم ها محفوظ بماند.

تمرین با نشاط

چالش
1- برای بازیکنان محدودیت لمس توپ قرار دهید، به گونه ای که بازیکنان اجازه تعداد ضرب توپ مشخصی را داشته باشند. ( دو ضرب یا سه ضرب )
2- برای تمرین محدودیت حداقل پاس قرار دهید. به گونه ای که تیم صاحب توپ تا زمانی که حداقل 4 پاس ندهند اجازه شوت زنی ندارند.
3- زمان بازی را تغییر دهید. با توجه به میزان توانایی بازیکنان زمان تمرین را افزایش دهید.

نکات مهم
جو تمرین را به سمتی بکشید که حس رقابت در بین بازیکنان به اوج خود برسد و بازیکنان از تمامی داشته های خود برای انجام این تمرین بهره ببرند.
محوطه تمرین کوچک است و فضا کم، به بازیکنان بیاموزید که به سرعت و به طور مداوم در زمین جابه جا شوند.
بازیکنان را تشویق کنید تا در دفاع بلافاصله حریف خود را ببندند و از شوت زنی آن ها جلوگیری کنند.
دروازه بانان را نیز تشویق کنید تا با شجاعت و مهارت خود آن ها نیز سهمی از تمرین با نشاط داشته باشند.

اهداف
این تمرین

بازیکنان را در یک فضای رقابتی تنگ که دائما با یک دیگر در حال درگیری هستند قرار می دهد و توانایی حفظ توپ ، حمله و شوت زنی آن ها را در شرایط تحت فشار افزایش می دهد.

رنج سنی
12 تا 17 سال

تمرینات متنوع از این قبیل و نمونه تمرینات دیگر را در دسته تمرینات و مطالب آموزشی می توانید مشاهده کنید.

, , , , ,

نوشته شده توسط پشتیبان سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.