09108499640 futballtehran@gmail.com

تمرین حمله دو در مقابل یک و سه در مقابل یک در فوتبال

فوتبال تهران تاکتیک, تکنیک, مطالب و تمرینات آموزشی تمرین حمله دو در مقابل یک و سه در مقابل یک در فوتبال
تمرین حمله دو در مقابل یک

تاکتیک تکنیک مطالب و تمرینات آموزشی

تمرین حمله دو در مقابل یک و سه در مقابل یک در فوتبال

ب پشتیبان سایت

تمرین حمله دو در مقابل یک و سه در مقابل یک در فوتبال را برای تقویت مهارت گلزنی مهاجمان و تمرین دو در مقابل دو و یک در مقابل یک را برای توسعه مهارت گلزنی می توانید به کار گیرید.

وسایل مورد نیاز
1- مانع
2- کاور
3- توپ

نحوه چیدمان
با استفاده از موانع تمرینی دو محوطه به اندازه 25 متر در 20 متر با فاصله 5 متر نسبت به یک دیگر طراحی کنید.
درون هر یک از محوطه ها یک مدافع قرار می گیرد و یک مدافع نیز بیرون از محوطه می ایستد تا نوبت به او برسد. (مجموعا چهار مدافع برای دو محوطه تمرین که در تصویر با رنگ قرمز مشخص شده است) شما نیز با استفاده از کاور، رنگی مشخص را به مدافعان اختصاص دهید.
همانند تصویر که با خطوط زرد رنگ مشخص شده است در انتهای هر یک از محوطه های تمرین و پشت سر مدافع یک منطقه پایانی مشخص کنید، برای این کار از کنز هایی با رنگ متفاوت استفاده کنید.
تمامی مهاجمان بیرون از محوطه تمرین قرار می گیرند و در دو طرف محوطه های تمرین تقسیم می شوند. برای نظم بهتر به مانند تصویر دو عدد کنز برای قرار گیری محل دقیق مهاجمان اختصاص دهید.
توپ ها بیرون از محوطه و در کنار مهاجمان قرار می گیرند.

شرح تمرین
دو نفر اول مهاجمان از صف جدا می شوند و با دریافت توپ از مهاجم پشت سر وارد محوطه تمرین می شوند.
مهاجمان باید سعی کنند با پاس کاری و دریبل زدن توپ را از مدافع رده کرده و به منطقه پایانی برسانند.
مدافع نیز باید تمام سعی خود را انجام دهد که از این کار جلو گیری کند.
عبور توپ از مدافع و رساندن آن به منطقه پایانی موجب کسب یک امتیاز برای مهاجمان و دفع توپ از سوی مدافع موجب کسب یک امتیاز برای مدافع می شود.
بعد از دفع توپ از سوی مدافع و یا رساندن توپ به منطقه پایانی از سوی مهاجمان سریعا مدافع جای خود را با یار کمکی خود که در کنار زمین قرار گرفته بود عوض می کند، مهاجمان نیز خود را به انتهای صف مقابل می رسانند.
تمرین به همین صورت ادامه پیدا می کند، این تمرین را می تواند در تایم های 5 دقیقیه ای 4 الی 5 بار تکرار کنید.
اگر مربی صلاح بداند که تمرین بیشتر باید انجام شود حتما باید مدافعان تغییر کنند و تمرین با مدافعان جدید ادامه یابد.

تغییرات
3 در مقابل 1 : اگر مهاجمان برای کسب امتیاز مشکل دارند یک مهاجم دیگر به اضافه کنید تا تمرین به صورت 3 در مقابل 1 انجام شود.
کم کردن فضا : اگر مهاجمان به راحتی امتیاز کسب می کنند عرض محوطه تمرین را به 12 الی 15 متر کاهش دهید با این کار فضا برای مهاجمان کمتر شده و کسب امتیاز دشوارتر می شود.
مسابقه: امتیازات تمام بازیکنان را محاسبه کنید تا تمرین به حالت مسابقه و رقابتی درآید،

نکات مهم
_ مهاجم بدون توپ همواره باید زاویه مناسبی برای دریافت توپ داشته باشد. در غیر این صورت کار را برای هم تیمی خود سخت کرده و عملا خود را از جریان بازی حذف کرده است.
_ به مهاجمان گوشزد کنید که با از دست دادن توپ بازی تمام نشده است و آن ها باید برای باز پس گرفتن توپ قبل از اینکه مدافع توپ را به خارج از محوطه دفع کند تمام تلاش خود را انجام دهند. برای این کار باید از حرکت های انفجار استفاده کنند.
_ مدافع نباید خیلی عجله کند و با تاخیر در بازی مهاجمان و همچنین بستن زاویه بازیکن بدون توپ و خارج کردن ائ از بازی در زمان مناسب اقدام به دفع توپ مهاجم کند.
_ همچنین مدافع می تواند با زمان بندی مناسب هنگام پاس دادن مهاجمان اقدام به قطع توپ کند.
_ فراموش نکنید که هدف اصلی از تمرین حمله دو در مقابل یک و سه در مقابل یک افزایش قدرت گلزنی مهاجان است، هنگام تمرین دائما بازیکنان را در رسیدن به این هدف ( گلزنی ) تشویق کنید.

برای مشاهد تمرینات بیشتر از این قبیل به صفحه تمرینات و مطالب آموزشی مراجعه فرمایید.


, , , , ,

نوشته شده توسط پشتیبان سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.