09108499640 futballtehran@gmail.com

جذب بازیکن فوتبال و فوتسال بانوان و اهمیت ورزش بانوان

فوتبال تهران پذیرش و جذب بازیکن, ورزش بانوان جذب بازیکن فوتبال و فوتسال بانوان و اهمیت ورزش بانوان
جذب بازیکن فوتبال و فوتسال بانوان و اهمیت ورزش بانوان

پذیرش و جذب بازیکن ورزش بانوان

جذب بازیکن فوتبال و فوتسال بانوان و اهمیت ورزش بانوان

ب پشتیبان سایت

جذب بازیکن فوتبال و فوتسال بانوان و اهمیت ورزش بانوان در چند سال اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. اگر اخیراً به سایت ها و خبرگزاری های مجازی و یا حقیقی  سر زده باشید، احتمالاً چند خبر درمورد ورزش بانوان در آنها روئیت کرده اید و قطعا این مورد را متوجه شده اید که ورزش زنان روز به روز در حال پیشرفت و گستردگی بیشتری است.

اگر چه ورزش زنان همیشه در کشور ما و حتی در کشور های پیشرفته مورد توجه اصلی قرار نگرفته است و هیچگاه در جریان اصلی نبوده است، اما ورزشکاران و مربیان زن همواره طی این سالیان گام های بزرگی در توسعه این امر مهم برداشته اند. دو رشته مهیج و جذاب فوتبال و فوتسال بیشترین تاثیر را در میان رشته های ورزشی در این مسیر داشته اند، درواقع بهتر است بگوییم که بانوان فوتبالیست و فوتسالیت تاثیر زیادی در این امر مهم داشته اند.

جذب بازیکن فوتبال و فوتسال بانوان

اهمیت ورزش زنان
آیا ورزش بانوان به اندازه ورزش مردان اهمیت دارد ؟ و آیا ورزش زنان به اندازه ورزش آقایان مورد توجه قرار می گیرد ؟ پاسخ شما به این سوال چیست ؟
تا پایان قرن نوزدهم زنان شروع به لذت بردن از ورزش نکرده بودند، و تازه در اواخر این قرن زنان شروع به انجام دادن ورزش می کنند. توجه داشته باشید که منظورمان ورزش رسمی و حرفه ای نیست، منظور همان ورزشی تفریحی می باشد. در اواخر قرن نوزدهم نیز فقط دختران اشراف طبقه بالا جوامع شروع به انجام فعالیت های ورزشی در چند رشته محدود کردند، رشته هایی از قبیل اسب سواری ، تیراندازی با کمان ، گلف ، تنیس ، اسکی ، اسکیت و ….

اولین حضور زنان در بازی های المپیک مدرن نیز به المپیک سال 1900 که در پاریس برگزار شد برمیگردد ، در آن دوره از مسابقات زنان فقط دو رویداد گلف و تنیس با یکدیگر به رقابت پرداختند. درواقع تنها این دورشته برای بانوان باز بود و امکان حضور بانوان در دیگر رشته های ورزشی وجود نداشت.
از آن دوران سال های زیادی می گذرد در طی این سال ها فعالیت های بسیار زیاد و مثبتی در راستای اهمیت دادن به ورزش بانوان انجام شد. اکنون به نظر می رسد که شکاف بین زن و مرد در ورزش از نظر آمار و سیستم ها کوچکتر شده و روز به روز کوچکتر نیز می شود. با این حال ، بسیاری از مسائل مربوط به ورزش بانوان هنوز حل نشده است. اولا این واقعیت وجود دارد که همیشه مشارکت زنان در ورزش کمتر از میزان حضور آقایان بوده است. به نظر می رسد دیدگاههای سنتی درباره نقشهای جنسیتی و ننگهای مرتبط با تواناییهای زنان بر میزان مشارکت آن ها در ورزش تأثیر می گذارد. به عنوان مثال مردم ، تماشاگران ، و طرفداران ورزش همواره توجه و علاقه بیشتری به تماشای رقابت های ورزشی آقایان نسبت به بانوان دارند.

جذب بازیکن فوتبال و فوتسال بانوان

مسئله دیگر این است که زنان در ورزش از نظر رهبری کمرنگ بوده و هستند. تعداد مربیان زن ، مدیران سازمان های ورزشی ، معلمان تربیت بدنی و پژوهشگران زن به نسبت مردان بسیار اندک است. آمار دقیقی در این زمینه از وضعیت و تعداد مربیان و مسئولین ورزشی خانم در کشور خودمان نداریم اما طی تحقیقاتی که در سال 2008 در آمریکا صورت گرفت. از تعداد کل هشتاد هزار مربی که مسئولیت گروه های ورزشی محلی را بر عهده داشتند ، تنها یک چهارم زن بودند که تعداد کل آنها فقط بیست هزار مربی بود. درست است که این آمارمربوط به چند سال پیش می باشد. ولی نسبت کلی آمار هنوز هم به همین شکل می باشد. درواقع اختلاف به حدی زیاد است که نیاز به گذشت زمان بیشتری برای جبران این اختلاف وجود دارد. این نکته را نیز در نظر بگیرید که این آمار مربوط به یک کشوره پیشرفته و مدعی و پیشتاز حضور برابر زنان در همه عرصه ها می باشد ، و قطعا این آمار برای کشور ما بسیار ضعیف تر می باشد.
گفتن اینکه تجربه ورزشی به بخشی اساسی از فرهنگ برای زنان تبدیل شده است ، اغراق نیست. با افراد دیگر ارتباط برقرار می کند و بهزیستی جسمی ، روحی و عاطفی زن و مرد را بهبود می بخشد. در رابطه با این امر ، معتقدم ورزش بانوان به همان اندازه ورزش مردان اهمیت زیادی دارد ، ورزش دارای اهمیت است و بهزیستی عاطفی زن و مرد در رابطه با این امر تاثیر مستقیم دارد.

تاثیر فوتبال بر بهبود وضعیت ورزش بانوان

فوتبال محبوب ترین ورزش در بین زنان زیر 30 سال است. زنان فوتبالیست و فوتبال دوست همواره در بین ورزشکاران و طرفداران سایر رشته ها در حق طلبی و عدالت خواهی پیشتاز بوده اند.
بانوان فوتبالیست و سایر رشته ها باید بر علیه تبعیض جنسیتی همواه موضع مشخصی داشته باشند. و در برخورد با این مورد به صورت متحد و یکپارچه عمل کنند.

اولین قدمی که بانوان و حامیان ورزش بانوان می توانند در این مسیر بردارند، درخواست تقسیم عادلانه منابع مالی است. بانوان فوتبالیست چندین بار در مورد این مسئله به صورت رسمی درخواست هایی داده اند. که این اقدام می تواند الهام بخش برای سایر رشته ها نیز باشد.
در حال حاضر نه تنها منابع مالی ای که سوی دولت به به ورزش تعلق می گیرد به صورت عادلانه ای تقسیم نمی شود. بلکه منابع مالی بخش خصوصی نیز به صورت عادلانه و آنطور که شایسته ورزش بانوان است در اختیار آنها قرار نمی گیرد، درواقع بخش خصوصی تمایلی به سرمایه گزاری در ورزش بانوان ندارد، جالب است بدانید که این مشکل تنها مختص به ورزش بانوان کشور ما نیست و ورزشکاران زن کشور های پیشرفته نیز این مشکل را دارند.

با ریز شدن در این مسئله که چرا بخش خصوصی حاضر به سرمایه گزاری در ورزش بانوان نیست و همینطور اینکه چرا منابع مالی دولتی به طور عادلانه تری بین بانوان و آقایان تقسیم نمی شود. آنچه بیشتر از همه جای تامل دارد. پاسخ و استدلال مخالفان این برابری است. آنها اظهار می کنند که ورزش بانوان موفقیت های کمتری را کسب کرده است و هیجان و جذابیت کمتری به نسبت ورزش آقایان دارد، و به نسبت ورزش آقایان طرفداران و بینندگان کمتر دارد.
ورزش امروزه یک تجارت بزرگ محسوب می شود، و بیننده کمتر درواقع یعنی بازار ضعیف تر، بازار ضعیف تر یعنی فروش کمتر و سود کمتر برای بخش خصوصی، به این دلیل است که بخش خصوصی علاقه زیادی به سرمایه گزاری در ورزش بانوان ندارد.


حال برمیگردیم به استدلال سرمایه گزاران بخش خصوصی که آیا اصلا این استدلال درست است یا خیر، اول از همه باید بگویم که بحث تنها در مورد کشور خودمان نیست ، کشور های پیشرفته اروپایی ، آمریکایی و آسیایی نیز این مشکل را دارند. در برخی از این کشور ها تیم های بانوان آن ها به مراتب به نسبت آقایان موفق تر عمل کرده است و موفقیت های بیشتری کسب کرده اند اما با این وجود باز هم بخش خصوصی در بسیاری از مسائل بین بانوان و آقایان تبعیض قائل می شود.
و در مورد کشور خودمان ابتدا باید این سوال را بپرسیم با وجود تمام محدود ها چگونه باید از بانوان ورزشکار انتظار داشت که با بالا بردن سطح و کیفیت فنی خود شور و هیجان را در ورزش بانوان بالا ببرند که این بالا رفتن شور و شوق موجب جذب طرفدار و تماشاگر و نهایتا دیده شدن بیشتر بشود، در کشور ما به دلایل مسائل مذهبی و عقیدتی امکان پخش ورزش بانوان از رسانه ها وجود ندارد و برای مشاهده مسابقات بانوان به صورت حضوری امکان حضور مردان در ورزشگاه وجود ندارد و تنها بانوان می توانند این مسابقات را از نزدیک تماشا کنند.
جالب است بدانید پیرو آمار و اطلاعاتی که فدراسیون فوتبال ایالات متحده در این زمینه منتشر کرده است. 51 درصد تماشاگران و دنبال کنندگان ورزش بانوان، هر چند درصد اصلی دنبال کننده گان ورزش به صورت مجازی هستند و نه حضوری
بحث ما اکنون بر سر موافق و یا مخالفت کردن با دیده شدن ورزش بانوان نیست، و اصلا کاری به درست و یا غلط بودن این قانون نداریم. حرف ما این است که اگر ورزش بانوان نباید دیده شود و این قانون درست است پس چرا این انتظار ایجاد شده است که ورزش بانوان باید مخاطب جذب کند. اصلا با وجود این مشکلات و محدودیت ها مگر همچین چیزی امکان پذیر می باشد.

جذب بازیکن فوتبال و فوتسال بانوان

ورزش مردان به طور روزمره برای افزایش دیده شدن و افزایش علاقمند کردن مردم به خود و همینطور افزایش سرمایه گذاری رسانه ای و شرکتی در حال فعالیت و رشد است و ورزش بانوان در این زمینه، با وجود مشکلاتی که بیان شد به هیچ عنوان توان رقابت با ورزش آقایان را ندارد.
ورزش فوتبال را مثال می زنیم، هر ساله از چند ماه قبل از شروع لیگ برتر آقایان ، تلویزیون و سایر رسانه ها و خبرگزاری ها شروع به پرداختن به مسائل و اتفاقات لیگ می کنند ، خود باشگاه ها و بخش های خصوصی شروع به تبلیغات و ساخت تیز می کنند بطوری که تمام رسانه های مجازی و درو دیوار های سطح شهر پر از بازیکنان و تبلیغات های مربوط به لیگ فوتبال آقایان می شود و زمانی هم که لیگ شروع می شود این اتفاقات به صورت گسترده تری انجام می شود ، و رسانه های ورزشی روز و شب به آن می پردازند. اما قضیه برای لیگ برتر بانوان کاملا متفاوت است ، اخبار و اطلاعات به نسبت آقایان بسیار کمتر به گوش می رسد. بنر و تیز تبلیغاتی برای فوتبال بانوان در سطح شهر دیده نمی شود. و هیچ شور و هیجانی برای شروع فصل بانوان دیده نمی شود. البته در کشور های دیگر به نسب کشور ما در این زمینه تبلیغات به شکل خیلی بهتری انجام می شود ، و حتی در برخی از کشور این تبلیغات برای بانوان به حدی قوی است که می توان گفت به نسبت فعالیت های تبلیغاتی آقایان نه تنها هیچ ضعفی نداشته است ، بلکه در این زمینه قوی تر هم عمل کرده اند.

ما نیز باید در کشور خودمان فعالیت های تبلیغاتی پیرامون لیگ برتر فوتبال بانوان و به طور کلی ورزش بانوان را بیشتر کنیم اول از همه باشگاه هایی فوتبالی که در بخش بانوان فعالیت داشته اند، فعالیت های خود را گسترده تر کنند و اقدام به برگزاری کلاس های آموزشی و پذیرش و جذب بازیکن فوتبال و فوتسال بانوان کنند. و با آموزش صحیح و اصولی سعی در افزایش میزان علاقمندی مردم به ورزش بانوان کنند. توجه داشته باشید که این کار در ابعاد گسترده میسر نمی شود مگر با تبلیغات گستره.
درست است که امکان پخش مسابقات به صورت زنده وجود ندارد، ولی می توان چکیده ای از مسابقات و رویداد های ورزشی بانوان را در برنامه ای مخصوص به این کار پخش کرد.
این کار باعث بالا رفتن میزان علاقمندی مردم به ورزش بانوان و همینطور باعث افزایش انگیزه برای ورزشکاران می شود.
در پایان باید بگوییم هر کس با هرکاری که بتواند میزان علاقمندی مردم و مخاطبان را به ورزش بانوان بیشتر کند و هرکس با هر کاری که بتواند میزان انگیزه ورزشکاران دختر را افزایش دهد، قدمی در راستای رشد و پرورش ورزش بانوان برداشته است. شاید این قدما بسیار کوچک به نظر برسند، ولی با در کنار هم قرار گرفتن این اقدامات و تداوم داشتن آنها قطعا روز به روز نتایج مثبت و بهتری حاصل می شود.

 

, , , , ,

نوشته شده توسط پشتیبان سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.